понеделник, 12 ноември 2012 г.

Тирамису а ла Люси / Tiramisu a la Lussi


Повечето хора като чуят за тирамису, веднага се сещат за Италия и нейните неповторими десерти. И макар да съм имала щастието и аз да посетя тази страна, тирамисуто ме подсеща само за моята прекрасна сестричка, живееща в ... Холандия. Само да знаете с каква бързина и заучени движения приготвя най-пухкавото и кремообразно тирамису на света, и то за отрицателно време. Самата дума Тирамису има много преводи, но най-подходящото според мен е "развесели ме", може би, защото наистина го прави.

Макар и сестра ми да приготвя десерта по оригиналната му рецепта, аз ще ви предложа един по-икономичен вариант. Той се пръкна при последната ми захарна криза, както наричам аз внезапната ми поява на натрапчива мисъл за конкретен десерт. За съжаление нямах всички необходими продукти за оригиналната рецепта, но затова пък имах най-необходимото - половин кофичка маскарпоне и пакет италиански бишкоти. :)

Ето и необходимите продукти:
2 яйца
250 гр маскарпоне
1 пакет бишкоти савоярди
1-2 супени лъжици смокинов ликьор (или друг)

1-2 супени лъжици карамелен сироп
50 гр захар и още малко за белтъците
300 мл кафе нес със захар (по желание)
какао за поръсване
няколко амарети (по желание)

Приготвянето започва с крема, който се нарича крем Забайон и се прави като се разбиват в купа жълтъците със захарта, докато станат пухкави. После преместваме купата на водна баня и продължаваме да разбиваме. Добавяме ликьора и карамеления сироп и продължаваме да разбиваме, докато крема се сгъсти. Тази комбинация измислих за да замести виното "Марсала", което се появява в оригиналната рецепта. Много хора слагат и ром, но според мен този аромат сполучливо се замества с карамеления сироп. Сиропът приготвям сама и затварям в бурканчета, които съхранявам в хладилник.


След като кремът е готов, го оставям настрани да се охлади и започвам да разбивам белтъците на сняг с малко захар. След това прибавям крема в дълбока купа, в която съм сложила маскарпонето и разбърквам, докато се хомогенизира. С шпатула постепенно добавям и белтъците, като разбърквам така, че да се съхрани въздуха в тях и крема да остане пухкав.

През това време сме приготвили кафе. Аз използвам разтворимо нес кафе с малко захар, около 300 мл, и изсипвам в по-разлят съд, в който да мога да потапям бишкотите. Ако искате тирамисуто да има по-алкохолен вкус, тук е моментът да добавите още малко от смокиновия ликьор и карамеления сироп, но в такъв случай няма нужда да добвяте захар в кафето, за да не стане много сладко.

Последната стъпка е нареждането на тирамисуто, като ви съветвам първо да намерите правилната подредба на бишкотите според съда ви, за да няма празни места. Потапяйте бишкотите за секунди от едната, а после и от другата страна в кафето и след това ги нареждайте във формичката. След като първият ред е запълнен, натрошавам няколко бисквити амарети, които допринасят по много интересен начин за вкуса. Моите амарети купих от Италия и тъй като са доста твърди, това беше добър начин да им намеря приложение. :) 


След тях сложете половината крем и разтелете равномерно. Повторете процедурата с останалите бишкоти, амарети и крем. След това оставете в хладилника да стегне, преди сервиране поръсете обилно с какао. Рецептата ми е доста по-икономична, както финансово :) , така и количествено (за форма с размери 22 х 17см), така че, ако искате да приготвите по-голямо количество, ще трябва да удвоите дозата. Приятен апетит!


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...