петък, 5 септември 2014 г.

Баница с шоколад и фурми / Chocolate and Date Filo Coil


Ето, че посрещнахме и септември! Вече е факт - есента наближава, с което и желанието ни да хапнем нещо по-така. Затова и днешната ми рецепта е нещо много изкушаващо, носещо цветовете на идващия сезон.


Много пъти съм споменавала, че обожавам есента. Време, когато все още се радваме на топли дни, но без ужасните жеги, и време, когато заспиваме под звуците на леещ се дъжд.
И макар астрономическата есен все още да не е факт, аз мислено вече й се наслаждавам, като съм запланувала една невероятна фиеста от всякакви вкусотии. Даже докато ви пиша в този момент, до мен има един списък с предстоящи рецепти, коя от коя по-вкусна ( поне така ми изглеждат в главата :) ) и надявам се също толкова сполучливи.

За днешната мога да гарантирам от сега - просто ще си оближете пръстите!
Няколко пъти съм я правила и само един път успях да я снимам - сещате се защо :)
Толкова бързо се изяжда, а майка ми всеки път ме пита - кога ще направиш от онази шоколадовата баничка.
Искам да споделя и с вас тази рецепта и се надявам и на вас да ви се хареса също толкова много. Ето я и нея:

Необходими продукти:
1/2 пакет кори за баница (около 250 гр)
50 гр масло

За пълнежа:
115 гр черен шоколад
75 гр масло
100 гр млени бадеми
115 гр фурми, нарязани на ситно
75 гр пудра захар (1/2 ч.ч.)
10 мл розова вода (не е задължителна)



За поръсване:
пудра захар
канела
какао

Много важен елемент в рецептата е изборът на фурми. Аз много не си падам по тях, но пък в десерта бяха страхотни и започвам да си променям мнението. Сигурно си зависи и от кой вид ще купиш - аз този път не съм се скръндзала и си купих от по-скъпите. Бяха много вкусни и сочни.


Първата стъпка в рецептата включва тяхното нарязване на ситно.

 

Следващата стъпка е да разтопим шоколада с маслото на водна баня, 


до получаването на хубав, лъскав шоколад.


 

Махнете от огъня и прибавете млените бадеми, нарязаните фурми и розовата вода,


като разбърквате хубаво до получаването на еднородна ( супер вкусна )  смес.


Така готовата смес пренесете върху чиста повърхност и разделете на три равни части.


Вземете един лист от корите за баница, намажете с разтопено масло, сложете втори лист, намажете пак. Оформете фитил от първото топче смес и го разположете на дългата страна на корите на баницата. Завийте хубаво, а след това и на руло. Аз не направих сместа в идеална кръгла форма, което затрудни малко навиването после, затова и тук ще вметна - да го оформите по-кръгло, отколкото на снимката !

 

Оформете така и останалата част от плънката, като завивате като за баница. Ако не поставяте толкова много плънка, ще можете да направите по-голяма баничка, но по моя начин излиза малка, около 20 см в диаметър.


Ако решите, можете да изберете да я поръсите със сместа, която ви предложих по-горе, но първия път не успях да я снимам с нея, защото това би предположило да беше останала баничка, след като изстине, което става много трудно :)
 Да ви е сладко!

9 коментара:

  1. Това, че си прибавила фурми сигурно я прави доста сладка.
    Гледах подобна рецепта, но без фурми при Мина, а тя пък беше я адаптирала от Мария.
    Днес само баници са ми в главата.
    Много приятно предложение! Обезателно ще го пробвам!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Люси,милост нямаш,момиче!Какви кадри самоооо,ококориха ми се очите!Много,много вкусен десерт,би ми погалил небцето и то доста блажено!Хубави почивни дни,мила!

    ОтговорИзтриване
  3. Люси, така ме спечели тази баница :)
    Обичам фурми и купувам всякакви.
    Чудесна идея!
    Поздрави и усмивки !

    ОтговорИзтриване
  4. Леле, Люси, тази баница определено ме грабна и определено ще бъде приготвена! Ама прекрасна е! Харесала съм си и една "стара" торта с халва при теб. Кое да започна, не знам... После ще трябва да тичам поне 30 км. :)
    Прегръдки, есенно момиче! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Габи, Роси, Дани и Гери, благодаря ви момичета, че се отбихте да "вкусите" от баничката :) Габи, не бих казака, че става много сладка, тъй като аз използвам черен шоколад, пък и от бадемите, според мен става идеална средна сладост. От фурмите обаче, става леко разтегателна и лепкава плънка ....ммм. Гери, явно си се спряла на торта "Ретро", тя е много хубава и сега даже се каня да направя още една вафлена торта. По-трудно е с корите за намиране, но пък са по-леки на ядене :) Дани и Роси, много се радвам, че ви допада десерта, да споделите впечатления :) ще чакам! Поздрави сърдечни на всички!

    ОтговорИзтриване
  6. Ех, голяма си фурия - как да спре човек да ти се възхищава!
    Мъжа ми ако види тази баница - би поискал да му я направя на момента, спасява ме само факта, че нямам фурми.
    Просто си представям и следващите ти обещани рецепти от списъка...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами Весела, хайде де, :) едни фурми ще вземеш от магазина :) Тази баница си заслужава, гарантирам ти :) Благодаря ти, че се отби, мила! Прегъдки!

      Изтриване
  7. Здрасти!
    И аз я пробвах вчера, стана много вкусна, само малко сухичка се получи отгоре....
    а на твоите снимки изглежда някак си гланцирана?!
    Дали няма някоя пропусната тайна? ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет Анонимен, тайна няма :) Просто съм я направила с повечко мазнинка :) Хубаво намазах цялата баница, както си му е редът! Вие винаги можете да я намажете с допълнително масълце ( докато е топла) и захарен сироп, ако ви се види сухичка според вкуса. Така само за минути ще я поомекнете :) Поздрави!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...