понеделник, 9 май 2016 г.

Свински пържоли с див чесън / Pork chops with wild garlic


След тези дълги, приятни и преяждащи почивно-празнични дни доста вода изтече и доста храна се изяде от последната ми публикация. Затова и рецептите отново се понатрупаха, а пък аз така се отдадох на почивка, че хич, ама хич не ми се сядаше пред компютъра. Затова пък днес реших да пусна една много вкусна, бърза и лесна рецепта, която макар и вътрешно да ме яде, че не се получи като за снимки, е идеално ястие за през седмицата. Свински пържоли в листа от див чесън.


Нещо като сарми, ама по-така. Де да можеше всички сарми да са такива, още повече щях да ги хапвам. След запичането листенцата потъмняват обаче (логично) и затова не бях особено въодушевена от снимките накрая. Но вкусът и ароматът си заслужаваха да се престраша да публикувам, макар да съм почти убедена, че все ще се намери някой киселец да ме разкритикува ( така като сме на вълна мерудии) :)


Можете да махнете обвивката или да си го хапвате с пържолата - както решите. Аз имах у дома месо от бут, но ви препоръчвам да се спрете на нещо по-мазничко, като вратните пържоли. С тях ще ги направя следващия път - ще стане още по-добре ;) Ако и вие имате у дома от тази вкусна и ароматна пролетна тревка - див чесън, ето какво можете да си направите днес, а ето и как:
Необходими продукти:
6 бр. свински пържоли
листа див чесън
1-2 с.л. масло
сол / черен пипер
олио

Овкусяваме пържолите със сол и пипер.  В тиган слагаме маслото и малко олио на око да се загрее. Запържваме месото от двете страни. 

                     

Запържваме ги, докато получат хубав, златист загар. Изваждаме върху кухненска хартия да се отцедят от мазнината. 


Нареждаме две листа хоризонтално и две вертикално (може и повече листа в зависимост от тяхната големина) - прехлупвайки се. Поставяме пържолата и завиваме краищата навътре.


Редим ги с дръжките надолу в тавичка. Към мазнината от пърженето добавяме малко топла вода и изсипваме течността при пържолите.



Печем първоначално на силна фурна, докато ястието заври. След това намаляваме да къкри и печем до готовност поне 40 минути. Ако тръгнат да се запичат листата, покрийте с лист алуминиево фолио. 
Поднесете ястието с гарнитура по желание - ориз, картофи или само салата. 
Ако и вие отдавна сте хвърлили мерак на тези нежни листенца див чесън в магазина или пък имате под ръка от градината - сега им е времето. Ще се радвам да опитате ястието и още повече - да ви хареса! 
Усмихната седмица, приятели! 


П.П. Приятели, гласуването за наградите на Блоговодител е в разгара си и ще се радвам да получа вашата подкрепа в следните категории, в които съм номинирана.  



Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!

4 коментара:

  1. Люси,
    много интересна комбинация за основно ястие.Използвам дивият чесън - левурдата постоянно в моята кухня.Имам засяти растения и в градината, макар и ароматът на домашната левурда да е по - слаб.Прекрасно ястие се е получило.Но според мен листата трябва да се запекат накрая, за да останат по - сочни и свежи.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лени, ще опитам по твоя вариант следващия път! Поздрави, мила и благодаря, че се отби :)

      Изтриване
  2. Люска, винаги съм смятала, че сладкишите са силната ти страна, но пък не веднъж със солените ти предложения си ми доказвала точно обратното, както и сега. Всъщност не бих могла да преценя коя от двете надделява, защото всичките ти рецепти са неустоими. Поздрави!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...