петък, 13 януари 2017 г.

Улични ( дърпани) банички / Homemade "street banitsa



Добре се ориентирате. Днес няма да говоря за диети. Ще ви говоря за невероятното ухание на топли, домашни банички, което се разнася в моята кухня и удоволствието да хапнеш от горещата  закуска, с пълнеж от солено сиренце, в компанията на чаша освежаващо айранче или арианче :) 
Няма по-вкусни от домашните банички, но почти всеки прибягва от време на време до някоя пекарна да си вземе и купечка. За разлика от домашните, които приготвяме с фини кори, те в повечето случаи са дърпани банички, с много по-плътно "месесто" тесто, което ни кара да подскачаме от крак на крак, когато са още горещи, оставяйки лъскав гланц по устните, идеално за студеното време през зимата :) Точно заради това им излиза името като "улични" банички, не защото са леки като поведение или бездомни, просто са такива, като тези", които купуваме навън. 


Баба ми сигурно ще ме отреже от завещанието, ако разбере, но макар тя да точи собственоръчно най-тънките, домашни кори, на мен пак дърпаните банички са ми по-вкусни. Освен това се правят и много по-лесно, а ето кака:
Необходими продукти:
Около 700-800 г брашно
400 мл студена вода
100 мл олио ( плюс още за намазване)
1с.л. оцет
сол 
За пълнеж:
сирене
мазнина


Както виждате в това тесто няма набухватели. Съвсем обикновено е. От продуктите оместваме тесто. Аз слагам сол на вкус - една чаена лъжичка, но напоследък увеличавам, че бях взела сол, която не соли въобще. Затова преценете на вкус. 


Слагам всичко в миксера ( или  в купа, ако месите на ръка) и оформям меко тесто. 


Доомесвам за кратко в малко брашно и разделям на топки.


От това количество могат да илезат около 12 малки банички, в зависимост колко тънко може да разтеглите корите.


Всяко топче намазвам обилно с олио и оставям за около 10 минути, покрити с фолио ( за най-добър резултат оставете 30 минути) . Може и да ги потопите в чиния с олио, за да се "напият" с мазнина.
След това взимам едно топче и започвам да дърпам докато стане тънка кора ( помагам си за начало леко с точилката, но като цяло е добре да не се точи тестото) Колкото по-тънко, толкова по-добре, но аз си ги обичам и по-дебелички :)


Поръсвам отгоре със сирене или извара, мазнина и завивам по дължина ето така, както тези от баничарницата ( нали съм си копирачка):


Нареждам в намаслена тавичка или хартия за печене и пъхам да се пекат в гореща фурна, на около 190- 200 градуса с обдухване.
Може да ги намажете и отгоре с олио, но като цяло, ако корите са ви достатъчно тънки и мазни, няма нужда ;)


Баничкаите стават много бързо, точно колкото и бързо изчезват от масата. 


Аз сядам на масата, че нищо не остана, а пък вие не пропускайте да ги опитате още тази събота за закуска :)
Усмихната почивни дни, приятели!


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!

57 коментара:

  1. Люси,
    веднага ще пробвам твоите банички.И аз имам една рецепта за дърпана баница , почти същото е тестото и все нея използвам.Сега твоята ще пробвам.В нашият дом тестото без набухвател е на голяма почит.Страхотни банички са се получили.Аз раздърпвам корите върху памучна покривка и орязвам краищата на кората , защото са по - дебели когато правя дърпаната баница.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Лени! аз още съм новак в този вид банички, но ще гледам да се усъвършенствам :) Поздрави и усмихнати почивни дни!

      Изтриване
  2. Към тестото е добре да се прибави 1суп.л. оцет, за да се разтегля по добре

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за съвета, Татяна! Обезателно ще опитам и ще допълня :) Поздрави!

      Изтриване
  3. Обожавам банички , а тези изглеждат страхотно ... като разточиш листа ,после изрязваш ли удебелените краища ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Едита! Лично аз не ги изрязвам за малките банички, а само като правя голяма вита. Тук ми допада да има и по-дебели части :)

      Изтриване
  4. Изглеждат чудесно :) А горе долу колко време се пекат без вентилатор?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Готови са за около 10-15 минути според мен със или без вентилатор. Поздрави!

      Изтриване
  5. Благодаря ти за страхотната рецепта ще я пробвам още днес. Аз живея в Англия и тук не можеш да намериш баничарница а ми липсва вкуса на топла баничарница. Харесвам страшно много твоята страница и съм провала доста рецепти.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Димитрина :) Ще се радвам да ти харесат. Колкото по-тънко ги разтеглиш, толкова по-меки ще станат баничките. Поздрави!

      Изтриване
  6. Може ли тестото да се замеси от вечерта и да прстои в хладилник? И без вентилатор на колко градуса се пекат? :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може да ги печете около 200 градуса, но според мен тестото става бързо и ще е по-удачно да се замесва преди ползване. Поздрави!

      Изтриване
  7. Mila Lussi vsqka tvoq rezeptata e garantiran uspeh🙄produljavai da ni radvash neumorno.do sega praveh samo tortite ti no sega se zahvasta i sus solenite ti izkusheniq😙😙😙😙

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Ани :) Надявам се да ти харесат и банчиките! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  8. а аз като не мога да меся и дърпам, с кори Фамилия ще станат ли?

    ОтговорИзтриване
  9. Тестото може ли да се замеси от предната вечер и да престои в хладилник? А без обдухване на колко градуса се пекат?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Отговорих по-нагоре на тези въпроси :)

      Изтриване
    2. Да , може.
      Свекърва ми така прави като прави домашна баница.
      Омесва тестото и го слага в торбичка в хладилника, на сутринта прави от него топки и ги оставя да втасат още веднъж.става страхотно!

      Изтриване
  10. Здравейте!
    Задължително ще ги пробвам тези банички, само не разбрах като се намаже с олио всяко топче веднага ли започваме да разтягаме или оставяме да втаса?
    Втасва ли въоще това тесто?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не мога да кажа, че е точно втасване, тъй като не втасва тестото, но може да ги оставите за няколко минути да поемат от мазнината навътре, за да се подобри еластичността на тестото.

      Изтриване
  11. Давай насам една, моля, че направо слюноотделяне получих:)

    ОтговорИзтриване
  12. Здравей Люси, тези банички изглеждат чудесно!!!
    Току що се опитах да ги направя, но не се получиха добре. Станаха доста корави, за разлика от това което очаквах. Можеш ли да ми кажеш какъв е проблема? Струва ми се, че може би тестото ми беше прекалено гъсто, или може би не ги издърпах достатъчно тънко? Също така фурната с която разполагам в момента пече само от горе, не знам дали и това не е допринесло.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен! Баничките наистина стават най-вкусни, колкото по-тънки се изтеглят, като да може да се чете през тях. тестото също е хубаво да се остави по-мекичко като цяло. За фурната не мога да гарантирам дали е оказало влияние особено. Поздрави!

      Изтриване
    2. Благодаря ти за бързия отговор мила Люси! Ще направя опит номер 2 след някой друг ден, с малко повече старание :)))

      Изтриване
  13. :) Благодаря за чудесната идея - още утре ще ги пробвам и после ще пиша за резултата :)
    Благодаря и за останалите рецепти!

    ОтговорИзтриване
  14. Направих ги вчера - станаха разкошни!!! Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря за отзивите, Милка! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  15. Тази вечер ги спретнах-чудесниии и наистина не останаха :) Направих половин доза, но следващия път ще е със сигурност цяла:) Благодаря за рецептата и вече е в графа ЛЮБИМИ :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Меги! Много се радвам! Усмивки и поздрави сърдечни!

      Изтриване
  16. И аз ги направих тази вечер... :) Много добре се получиха и всички много ги харесаха! Благодаря ти Люси за поредната прекрасна идея, ти си неизчерпаем източник на вдъхновение! ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря за думите, Елена! Много ме зарадваха! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  17. Здравейте, аз също ще опитам да направя рецептата. Не разбрах само в тестото слага ли се олио или то е само за да потопим топките преди разточване. И последно преди печене баничките мажат ли се с олио или нещо друго? Благодаря

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мазнината е за самото тесто, отделно слагам за овалване. Поздрави :)

      Изтриване
  18. Страхотни са Люси <3 усетих вкуса им само с гледане ;-D

    ОтговорИзтриване
  19. Благодаря за рецептата! Баничките станаха страхотни, хем меки, хем и леко хрупкави.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Цвети! Усмивки и поздрави сърдечни!

      Изтриване
  20. Люси, това са любимите банички на семейството. просто са чудесни и стават бързо. В момента са във фурната. Поздрави от Плевен и от една голяма фенка на вашите рецепти :) Усмивки :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Меги :) Поздрави сърдечни от мен!

      Изтриване
  21. Az sum ot Severozapadna Bulgaria durpanite banica sa traditional tam. Baba mi gi praveshe, sega maika mi. Slaga se edna lujica ozet da se e po elastic no testot I da se durpa po-lesno! Chudesna ideia - zaradi gotovi te kori otdavna ne sum gi pravila.

    ОтговорИзтриване
  22. За много години, Люси!
    От много време следя твоя блог и винаги намирам чудесни идеи, представени по най-добрия начин. Поздравления!
    Чудесните банички сега ми излизат и утре ще се постарая да ги приготвя.
    Поздрав най-сърдечен! Мария

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря от сърце, Мария! Ще се радвам да ти харесат! Поздрави и усмивки и от мен!

      Изтриване
  23. Когато кората е готова преди да се сложи сиренето, маже ли се с олио отвътре и отгоре баничката

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами тя баничката вече е доста мазничка от самото олио по тестото и не е задължително, но може да си сложите за всеки случай ;)

      Изтриване
  24. Здравей, Люси!
    Направих баничките събота сутринта - оказаха се лесни за направа, само че не послушах вътрешния си глас да замеся половината доза и накрая имахме 13 доста големи банички. Вкусни си бяха, но една питанка имам. Въпреки "напиването" с мазнина, след изпичането им си бяха сухички, нямаха този лъскав вид на снимките, а и като цяло нямаше благост :) Дали не се слага и в друг етап мазнина, мажат ли се преди печене или след печене с масло?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ани, може да им слагаш и повечко мазника, то зависи колко блажно обича човек. Аз обичам тези банчики да ги хапвам после като хлече към гозби и не искам да са ми много мазни, но иначе да, може да си ги ръсиш с повече мазнина, преди и след, по желание. Ще гледам да го допълня към рецептата. Поздрави от сърце!

      Изтриване
  25. Здравейте, мили хора! Присъединявам се към коментара преди мен, с тази разлика, че моите банични си станаха доста твърдички, каквото беше казано врецептата всичко направих, но не знам защо се получиха така твърди. Иначе докато бяха топли бяха горе долу добре. Ще съм благодарна за съвети!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Николетка :) За да са най-крехки е хубаво да се направи кората възможно най-тънка преди да се сгънат. Сложете и повече мазнина, ако е необходимо и на вкус. Надявам се следващия път да са по-добре,а пък аз ще се опитам да вмъкна тези савети и в самата рецепта. Благодаря, че ми писа :) Поздрави от сърце!

      Изтриване
  26. Здравейте! Рецептата е страхотна, вкъщи ги правя вече много пъти. А дали ще се получат само с пълнозърнесто брашно?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет :) Много се радвам, че са се харесали! Да ти кажа, не знам доколко ще станат с пълнозърнесто, защото е важно брашното да е богато на глутен, за да може да се тегли добре - но все нещо ще стане. Зависи колко сте взискателни у дома ;) усмивки!

      Изтриване
    2. Здравей, трябва да започнеш да качваш клипове с рецепти в ютуб. Страхотна си

      Изтриване
    3. Благодаря :) Живи и здрави, може би някой ден! :)

      Изтриване
  27. Привет, Люси!
    Дали ще се получат хубави банички, ако направя тестото с пълнозърнесто брашно? Опитвала ли си ? :))

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...