сряда, 3 май 2017 г.

Бързи бухти с лъжичка / Fried dough balls


Ето, че дойде време за една дългоочаквана рецепта. Не знам колко от вас я очакват все още, но знам, че съм я обещала. Знаете, че от време на време пускам запитване до вас на страничката на блога тук, за да разбера кои рецепти искате да видите в блога скоро. Една от пожеланите от вас бе за бързи бухтички за закуска, за които не се прави тесто за втасване, а директно се се слагат с лъжичка. Е, няма как да сбъркам с бабина рецепта тогава, затова ви представям рецептата на баба Вана, баба Филе и въобще всяка втора баба с още по-чудато име :) 


Преди да премина към рецептата обаче, искам отново да ви помоля да ми дадете още повече стимул да ви представям винаги добри, изпитани и интересни рецепти, като гласувате за мен в тазгодишните награди на Блоговодител. 
Номинирана съм именно в категориите за торти и сладкиши, които се старая да изобилстват тук, както като количество, така и като качество. А ето как да гласувате за мен: 
Линкът http://kulinarninagradi.com ще ви препрати към официалния сайт на наградите, от където в горния край може да видите думата „гласувай”, която ще ви заведе в полетата за вписване. Използвайки фейсбук вписване става много бързо. (Ще трябва да изчакате няколко секунди да превключи отново на платформата за наградите) От там се вижда пълният списък с категории, като за да дадете гласа си за мен, трябва да отидете на категориите, в които съм номинирана:
С аромат на ванилия (Най-добър блог със сладки печива и десерти)
- Сладко удоволствие (Най-добър блог с рецепти за торти)

Вие сте вотът на публиката, затова гласувате в първата колонка, където надявам се да отбележите с точка Lussi`s World of Artcraft, а след това под него и бутончето - "гласувай".
Благодаря предварително на всеки, който ще го направи, ще сподели публикацията и ще ми помогне да достигна до повече кулинарни запалянковци, които да ме подкрепят! 



И така преминавам към рецептата за тези вкусни пухкавелки.

Необходими продукти:
3 бр. яйца
2 ч.ч. брашно София Мел Класик
1 кофичка кисело мляко 400г
1 ч.л. сода 
( по желание сирене или захар)


Бухтичките наистина с а много лени за правене. В купа слагаме и леко разбиваме яйцата. След това си прибавяме брашното и предварително смесеното кисело мляко и содата. Последното ще шупне и ще почне да увеличава обема си, което прави и бухтичките толкова пухкави. 
Може да смените содата и бакпулвер - пробвала съм и се получава, но със сода са си тези като на баба :) 


Разбърквам цялата смес и слагам на котлона касерола с олио. Количеството на мазнината трябва да е повече, за да плуват бухтичките и да не стигат дъното.
Обичам да разделям сместа на две части, като към едната добавям натрошено сирене ( на вкус).

                    

След като мазнината загрее, слагам в нея лъжичка по лъжичка от бухтите и оставям да се запържат до златисто.


Готовите бухтички отцеждам за кратко върху кухненска хартия, като 


овалвам тези без сирене, след това в купичка с кристална захар.


За любителите на сладката закуска тези ще бъдат просто пухкави бомбички от вкус и аромат. 


Аз обаче си падам по соленкото на закуска и половината бяха със сочна плънка от сирене, идеални за киселото мляко в купичката :) 
И така, добре че остана някои и друг бухтичка, та да имам за обяд. Аз отивам да ги нападна отново, а на вас - усмихната седмица, приятели! 


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели! 


16 коментара:

  1. Невероятно изглеждат :) Люси много ми се иска да ни покажеш твой вариант на торта Колибри :) Сигурна съм, че ще направиш чудеса с нея :)

    ОтговорИзтриване
  2. И за да не се лепи тестото по лъжичката и да се изсипва само лъжичката се държи в съдче с гореща вода

    ОтговорИзтриване
  3. Ооо определено ще ги направя този уикенд,благодаря за хубавите рецепти!

    ОтговорИзтриване
  4. Това са бухтите на моята баба ,научих ги от нея още от дете !!

    ОтговорИзтриване
  5. Не знам на кой си обещала рецептата, но на мен ако ми обещаеш бухтички, няма да откажа и ще бъда мноооого нетърпелива:))) Чудни са, Люси! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Люси,
    моята баба навремето също правеше подобни бухтички.Бързо, лесно и много вкусно за закуска.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  7. Моите останаха глетави отвътре :(((

    ОтговорИзтриване
  8. И моите останаха леко сурови отвътре , дори и тези които държах повече време и потъмняха доста .😔😔🤔

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря, приятели! Класическа рецепта наистина. Ако сте имали проблеми, може би сте направили по-големи бурхти и сте ги пържили на много висока темепратура - намалете я и увеличете времето за пържене, тогава няма да потъменят. Поздрави и усмивки!

    ОтговорИзтриване
  10. Тези бухти могат ли да се напълнят с крем, или не са достатъчно кухи ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не бих казала, че са кухи, затова и не ви съветвам :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
    2. Правите парено тесто и пържите на среден огън.Стават кухи и може да се пулнят

      Изтриване
  11. Страхотни са, аз сложих малко повече брашно!

    ОтговорИзтриване
  12. Останаха сурови отвътре въпреки, че ги направих малки и ги пържих на умерена степен.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може би е трябвало да ги пържите повече време. Това ще зависи от силата на котлона

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...