сряда, 26 юли 2017 г.

Тарталети със сирена и череши / Creamy cheese and cherries tartlets



Отдавна не бях правила тарталети и формичките в шкафа започнаха да ми бъркат в здравето. Не обичам да занемарявам купени джиджавки в кухнята за дълго и ако се съберат няколко години неизползване, предпочитам да ги изхвърля, а не да ми пълнят шкафа. Но се радвам, че го направих. Станаха толкова бързо, а бяха толкова вкусни, че веднага запалиха в мен желанието да направя поне още десет разновидности. Този път плънката бе от неща, които се намираха в хладилника ми, като сметана, видове сирена и една шепа череши. 



 Не веднъж съм споменавала, че обичам комбинацията на сладко със солено, но комбинацията на плодове и сирена е класика, а като прибавиш и малко ядки, става нещо, което си е заслужило мястото на всяка по-засукана маса. Е, моята на беше такава, но това не ми попречи да си ги хапна с голяма охота. Поръсих ги с малко прясна мащерка, която набрах онзи ден в гората и ароматът им беше толкова прекрасен, че започнах да се размечтавам. 
Само ме е яд, че снимките не станаха толкова добри, колкото вкусът им, но всеки по-опитен кулинар ще ви каже, че макар и да се храним с очите, колкото и картинки да съм изгледала, нищо не ме е заситило толкова, колкото реалното хапване и на една купа обикновена леща. 


Така, че и ако на вас ви се намират форми за тарталети у дома, които не са ползвани отдавна, доверете ми се и опитайте тази чудесия. Запишете си и рецептата за тестото, което е идеално за всякакъв вид солени тарталети. Ето и самата рецепта:
За тестото:
120 г масло
1 ч.л. сол
щипка захар
шипка италиански микс подправки
3-5 с.л. ледена вода

За плънката:
20 г прошуто/ шунка
40 г сирене бри
40 г краве сирене/ козе
2-3 с.л. орехи
100 мл сметана 
шепа череши
зехтин

Както виждате мерките са доста ориентировъчни и това е защото имате огромна свобода на комбиниране тук, както на вкусове, така и като количество. 
Започваме с приготвянето на тестото, което е много лесно. В купа смесваме всички съставки за него, като накрая прибавяме водата.


 Меся на ръка, докато получа гладко и средно меко тесто. Разточвам на лист и с помощта на чаша изрязвам кръгове, малко по-големи от формата на тарталетите. Няма да казвам размери, тъй като всички тарталети са с различни размери.


По-големия диаметър ни позволява да притиснем тестото добре и по стените на формата. При мен излязоха общо шест броя тарталети, като остана и малко тесто.


Надупчвам тестото леко с вилица, за да не се надига много по време на печен и пъхам в хладилника. Включвам фурната на 180 градуса и оставям да загрее. През това време в касерола с лъжица зехтин запържвам на бързо нарязаното на ситно прошуто или шунка. Правя го колкото да пусне аромат. Доливам сметаната.


Изсипвам по една-две лъжици от сместа във всяка тарталета. Отгоре подреждаме парченца от двата вида сирене, орехи и по три почистени от костилките череши. 


Пека общо за около 25 минути - по аромата ще познаете, че са готови! 
Убедена съм, че ще ви харесат!
Опитайте! 


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като
споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!


6 коментара:

  1. Чудни тарталети, биха ми харесали, Люси!
    И при мен формичките отлежават дълго май...но да видим кога ще ги извадя и аз:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Веселка. Време и ти да ги извадиш и да направиш някоя вкустотия :)

      Изтриване
  2. Люси, и аз обичам сладко и солено!Чудесна идея!

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотни. Правя ги вече втори път с различни комбинации от сирена. Първите с грозде, не с череши, а вторите с микс от горски гъби...Направо невероятни.
    Станаха любими на семейството.
    Благодаря за страхотната рецепта

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, Теди! Всички комбинации звучат чудесно, особено тези с горски гъбки :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...