четвъртък, 25 май 2017 г.

Фокача с маслини / Focaccia Bread with Olives


Толкова вкусни ястия сготвих последно време, толкова храна раздадох и пари профуках за продукти, а аз бедната - все още на диета. Гледам, снимам, помирисвам уханието и отпивам глътка студена вода, да разсее избиващата пот по челото от зор. Много неща мога да приготвя и все някак да се въздържа, но заухае ли на прясно изпечен хляб у дома, започвам да си дъвча вътрешната страна на бузите. 
Е, не се въздържах накрая и си хапнах едно парче от ароматната фокача с маслини, която виждате на снимките. След това се обадих на майка ми, ако може да мине и да ме отърве от вкусното изкушение, да го скрие от мен и зарови под стария ясен на отбивката за Горно Лешко и повече да не го споменаваме. 
Тя направи само първата част в интерес на истината и половин час по-късно ми се обади да ах-ка и ох-ка колко вкусна фокача било. Като че ли не знам!
Но за да се убедите и вие, направете си я още днес, защото е много лесна, икономична и върви с голяма купа салата - най-идеалната вечеря за сезона! 


Необходими продукти:
3 ч.ч. брашно София мел Екстра
1 пак. суха мая 
1 ч.ч. вода
1/2 ч.ч зехтин 
1 ч.л сол
1 1/2 ч.ч. маслини микс
италиански микс подправки ( морска сол, риган, босилек, сушени домати и т.н) 

Слагам брашното, сухата мая, водата, солта и две супени лъжици от зехтина в купата на миксера  и пускам да се смесят с приставката за тесто. ( може и на ръка)
Оформяме меко, нелепнещо тесто на топка и оставям в намаслен съд да втаса, покрито със стреч фолио.

                      

За по-бърз вариант може да пъхнете във фурната на 50 градуса.
След като тестото удвои обема си, изваждам от купата и приплесквам за да излезе въздуха. Слагам в тава, покрита с хартия за печене и разпределям по повърхността на тавата с помощта на пръстите, образувайки малки вдлъбнатинки.

                   

Поръсвам отгоре с останалия зехтин, нарязаните на парченца маслини и поръсвам с подправките. Пека в предварително загрята фурна на 200 градуса за около 20 минути.

                   

Нарязвам на квадрати и поръсвам с още малко зехтин. Няма да ви лъжа : няма да отслабнете от тази рецепта, но няма и да съжалявате! Just treat yo self! :)



Усмихната седмица, приятели! 



Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели! 

14 коментара:

  1. Поредната вкусотийка!Страхотни рецепти представени по достъпен начин. Ще се пробва задължително. :)

    ОтговорИзтриване
  2. Люси,
    обичам маслини и много често правя различни изкушения с тях.И тази твоя фокача няма да пропусна да изпробвам - лесна и много изкушаваща.Скоро правих от едно много лесно тесто погача с маслини и магданоз и се хареса много .Маслините са благодатна плънка, дори и пастата от маслини.
    Поздрави и лека седмица !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Лени!И у дома сме им големи почитатели! Поздрави и от мен!

      Изтриване
  3. Много е вкусна фокачата,а и бързо става.Адмирации😊

    ОтговорИзтриване
  4. Много съблазнително! Дали тестото за фокачата е подходящо и за направата на пица?
    Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, може да го ползвате и за пица :) Поздрави!

      Изтриване
  5. Чудесна става! Аз я правя всеки път с брашно от спелта,много хубаво се получава. Когато нямеме нищо за вечеря, спретвам една фокача и едно хумосче и става супер бързо и вкусно. Благодаря за рецептата, зарибих дори сестра ми и майка ми 😉❤

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам :) Благодаря, че писа и ми остави отзвиви за рецептата. Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  6. Най-добрата фокача която съм пробвала. Браво и благодаря за рецептата. Всеки който почерпя въздиша по нея.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря за оставените отзиви, Линда :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  7. С или без вентилатор печете?

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...