понеделник, 11 декември 2017 г.

Пухкави тригуни с шоколад / Triangle chocolate bread


Само две седмици остават до Коледа, а аз имам толкова още рецепти да ви споделя. Започвам да вдигам точките на сладостите малко по малко, като днес ще ви изкуша с едни супер апетитни тригуни с шоколад. Наистина си струва да ги опитате, повярвайте ми. И аз като вас се чудя къде ли ще ми излезе края на това празнично плюскане, но така и така всяка година цикълът е същия. След празниците се минава на диета, като ако и Нова Година е била тежка, хората обикновено спират и алкохола, цигарите и определени телефонни обаждания на определени хора :) Ние сега можем да броим калории или да се радваме на живота, затова аз избирам второто. Плюс това, знаейки какво ви очаква в следващите публикации, надежда за диета всяка оставете. :) 


Обещавам ви, ако всичко мине по вода ще намеря време да ви пусна няколко публикации за това как аз поддържам моята форма, която в момента е кръгла, но бързо успявам да я вкарвам в ред. Имам си своите трикове, но за да съм сигурна, че няма да жадувам по определени неща дълго време, гледам да си хапвам от всичко на етапи. Зимата например е сезон в който може да си позволим мазно месце и пухкаво хлебче. Днешното е точно такова, с много тънка, захарна коричка и парченца шоколад. Кифла ли е, десерт ли е...нямам идея, но е просто невероятно! 


Преминаваме направо към рецептата, като и този път използвах любимите ми шоколадови капки, които може да намерите в големите вериги магазини. Вие може да ги замените с парченца шоколад, макар аз да харесвам капките, тъй като не се разтапят толкова при печене и остават все пак някак мекички . Но ето и самата рецепта:


Необходими продукти:
120 г шоколадови капки
200 мл прясно мляко
60 г кисело мляко
1/2 кубче мая
5 с.л.захар
1 с.л. масло
1 яйце
щипка сол
олио

За намазване: яйце/ жълтък + мляко + захар

Започвам като в купа пресявам брашното, прибавям щипката сол и правя кладенче, а в леко затопленото мляко шупвам маята с една-две лъжици от захарта.
В кладенчето изсипвам останалата захар, киселото мляко, яйцето и разтопеното масло, а след това и шупналата мая.


Размесвам всичко, като мога да добавям малко олио, ако е необходимо, докато образувам меко тесто.


Прехвърлям върху леко набрашнен плот и меся още няколко минути, добавяйки брашно, докато спре да лепне. разстилам на лист и пръсвам от шоколадовите капки.


 Омесвам пак на топка, а след това разточвам на кръг, не много тънък. Разделям с нож на осем парчета като за пица.


Прехвърлям в тава с хартия за печене и оставям да втасат за 20 минути покрити с кърпа. Загрявам фурната през това време на 180 градуса а в купа си разбивам яйцето / жълтъка с малко прясно мляко. Бухналите тригуни намазвам с тази течност и поръсвам с кристална захар по желание ( аз направих само половината така) .


Пека ги и тях за около 20 минути. Оставам да изстинат напълно. :) 


Аромат ли бе да го опишеш...толкова пухкави, толкова вкусни....


Не ми ли вярвате! Опитайте ги и не забравяйте да ми пишете после в коментарите колко са ви харесали :)

Сърдечни поздрави, приятели! 


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!




6 коментара:

  1. Люси, ще си “копна” рецептата на твоя отговорност! И дай триковете за влизане във форма, че това не се търпи (изкушение след изкушение). :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ане, ще пиша и за тези неща, но след празниците като ги почна и ще споделям резултати :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  2. Люси,
    чудесни са тригуните, особено за предстоящите празници.
    Поздрави и усмивки !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря отново, Лени! Сърдечни поздрави и от мен, мила!

      Изтриване
  3. Направих всичко стъпка по стъпка, получи се чудесно! Едно дете като се прибере от училище ще бъде много щастливо! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, Ели! Това е една наистина много хубава рецепта! Прегръдки!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...