четвъртък, 13 април 2017 г.

Пъстро великденско хлебче "Дъга" / Rainbow Easter Bread




Последен ден от работната седмица ( или поне за някои), но все пак уханието на почивните дни се носи във въздуха заедно с уханието на козунаци. 


Великден е вече пред прага ни и аз няма да спирам с тематичните рецепти с пролетен привкус. Точно такива рецепти представях и първите дни от седмицата в Мол София, когато гостите на мола имаха възможност да опитат няколко вкусни, бързи и лесни великденски идейки за празничната трапеза.

 За тези два дни успяха да опитат вариация на морковената торта, но поднесена в чашка,  пълнените тестени морковечта, които познавате от тук, но с плънка от яйчена салата, вегетариански сандвич-хапки и изключително подходящата за всяка трапеза безалкохолна мимоза.


Имах си помощници от публиката да вършат "тежката" работа :), но за предимствата на детския труд отдавна се носи знание от Китай :) 


Като всички дечица, и тези обичаха сладките предложения, но идейките за декорация под формата на морковечета от тесто, марципан / фондан ( за тортата) и други бяха най-очарователни за тях. 

И така, ако искате още от рано да запалите малките по празничните подготовки и с нетърпение да ги очакват и с желание да се включват, може би ще ви трябват няколко интересни идеи, с които да ги впечатлите като днешната например.


Представям ви това вкусно, пъстро великдеснко хлебче "Дъга", което ще очарова не само малките у дома, но и всеки седнал на масата.



Разбирам, че някои от вас сигурно ще ги възспре използването на хранителни боички, но съм сигурна, че друга част, като мен например ще си позволят удоволствието да творят наистина като художници веднъж-дваж в годината.
За основа може да ползвате почти всяко любимо ваше тесто, което препоръчвам да е по-светло като цяло, без яйца или тъмни брашна, за най-добър резултат.
Може да ползвате и козуначено тесто, но пък толкова му се трепем до му докараме тази пухкава текстура, че не ми се иска да ви карам да го разваляте с оцветители. И все пак, изборът е ваш, а идейката - от мен! 


И така, преди да премина към рецептата обаче, искам отново да ви помоля да ми дадете още повече стимул да ви представям винаги добри, изпитани и интересни рецепти, като гласувате за мен в тазгодишните награди на Блоговодител. 
Номинирана съм именно в категориите за торти и сладкиши, които се старая да изобилстват тук, както като количество, така и като качество. А ето как да гласувате за мен: 
Линкът http://kulinarninagradi.com ще ви препрати към официалния сайт на наградите, от където в горния край може да видите думата „гласувай”, която ще ви заведе в полетата за вписване. Използвайки фейсбук вписване става много бързо. (Ще трябва да изчакате няколко секунди да превключи отново на платформата за наградите) От там се вижда пълният списък с категории, като за да дадете гласа си за мен, трябва да отидете на категориите, в които съм номинирана:
С аромат на ванилия (Най-добър блог със сладки печива и десерти)
- Сладко удоволствие (Най-добър блог с рецепти за торти)
Вие сте вотът на публиката, затова гласувате в първата колонка, където надявам се да отбележите с точка Lussi`s World of Artcraft, а след това под него и бутончето - "гласувай".
Благодаря предварително на всеки, който ще го направи, ще сподели публикацията и ще ми помогне да достигна до повече кулинарни запалянковци, които да ме подкрепят! 


А ето и самата рецепта:

Необходими продукти:
Около 700 г брашно
90 г захар
70 г масло
30 г мая ( малко повече от половин кубче)
350 мл прясно мляко

1 ванилия

Както виждате това тесто ви е познато от норвежките хлебчета с кардамон, но без кардамона. От това количество може да напарвите две средно големи пъстри хлебчета, но ако искате само едно, направете половин доза. Може да си припомните как да направите тестото ТУК.
За едно хлебче, разделете половината тесто на шест фитила ето така.


Оцветявам всеки един в различен цвят, като гледам да са цветове, които си подхождат и са по-пролетни :) Използвах гел бои тук.


Отново оформям на фитили с дължина около 27 см, тъй като при сплитането ще станат по-късички. От по-големите теста ( така ми се получиха), направих допълнителни фитли, та се оказаха с осем накаря.


Увивам два по два фитлите като на мартеничка, например - червено и жълто, лилаво и розаво, жълто и зелено и така и останалите.
Подреждам върху тавичка с хартия за печене, два двойни фитила отдолу и още два леко осукани в началото и края отгоре. Тоест, не ги сплитам всички наведнъж, а по скоро ги редя един върху друг, като при печенето те ще се слеят.


Оставих да втасат за около 15-20 минути. 
Пекох в предварително загрята фурна на 200 градуса под фолио, тък като исках цветовете да се запазят колкото може повече и хлебчето да не покафенява.



Отгоре го залях с айсинг от белтък, пудра захар и лимонов сок и поръска от захарна украса, но вие може да си изберете всякаква. 
Хлебчето е  идеално за хпавне така или намазано с дебел слой течен шоколад, което го прави чудесен за следобедното кафе или закуска :) 
И така, утре очаквайте последното ми предложение за козунак, а аз ви оставям заредени от тези цветни кадри с много пролетно и вселео настроение!

До утре, приятели-читатели!

Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,

 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! !



Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели! 




6 коментара:

  1. Люси,
    много интересно и красиво Великденско хлебче.Интересно и нетрадиционно предложение за празника, което си заслужава да се пробва и опита.
    Христос Воскресе ! Светъл и благословен празник !
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря и на теб, Лени!
      Весели празници и сладко похапване.
      Живи и здрави всички!

      Изтриване
  2. Правех подобен кекс преди . Гел бои подходящи ли са за кексово / пандишпаново тесто - как се влагат - накрая ли ? Каква марка бои използвате ? Благодаря.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей! Влагах гел бои в пандишпанените блатове на торта "Дъга", която я има в блога, но може да използвате и друг. За кексово тесто също са подходящи, но ако е по-тъмно, няма да имат този пастелен цвят. Аз ползвам гел бои на Уилтон, но понякога и тези на прах от Кауфланд. Поздрави!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...